Project Description
For å nå lesere i Oppegård kommune benyttet vi oss av Oppegård Avis både på nett og papir. På nett publiserte vi artikkel med quiz. I papir brukte vi annonsemateriell som spilte på lag med quiz-konseptet.
Vi ønsket å presentere dette på en mer moderne måte, og ikke minst mer løsrevet fra et «vanlig» artikkelutseende på oavis.no: https://kampanje.oavis.no/folloren.
Etter publisering opprettet vi en egen annonsekampanje på Facebook, med fire forskjellige innganger til saken. De respektive vinklingene var rettet mot både åpne målgrupper (som postnummer i kommunen), samt våre egne som følgere på vår Facebook-side og besøkende på oavis.no.
– Skapt masse oppmerksomhet
Artikkelen er den femte mest leste enkeltsaken på oavis.no i oktober måned med en gjennomsnittlig lesetid på nærmere fire minutter. Gjennom både organisk post, og betalt kampanje, har innholdet fått god dekning mot den relevante målgruppen. Rundt en fjerdedel av leserne har testet seg på quizen, med en gjennomsnittlig gjennomføringstid på fire og et halvt minutt.
Follo Ren er godt fornøyd med synligheten.
– Native Media fikk relativt frie tøyler, og kom opp med en super idé på en kampanje som har skapt masse oppmerksomhet på flater vi ellers ikke er på, i tillegg til de mer tradisjonelle kanalene. Vi er veldig fornøyde med den jobben de har gjort for oss, sier Pia Løseth.
Del gjerne!
Prosjektinfo
DATO
September, 2019
KUNDE
Follo Ren
PRODUKT
Innholdsproduksjon, Video/Foto, Quiz